torstai 22. maaliskuuta 2012

Never ending line of talents

English in orange, suomi sinisellä.
I seriously can't understand Korean music industry. I have a feeling they have more idols than there are people in Finland. haha~

It's the end of March and there are already four new rookie groups that have impressed me. I posted B.A.P.'s Warrior already before, but it's so good I'll post it again.

Korealainen musiikkiteollisuus menee multa yli ymmärryksen. Tuntuu, että siellä on enemmän idoleita kuin Suomessa ihmisiä ylipäätään. haha. Maaliskuu vasta lähestyy loppuaan, ja tänä vuonna on jo tullut neljä aivan uutta bändiä, jotka ovat tehneet muhun vaikutuksen. Postasin kerran jo B.A.P.:n Warriorin, mutta se on niin hyvä, että voinhan postata sen uudestaankin.




Such powerful beat and dancing. I love the structure of this track.

Exo is divided into two sub units, Exo-K and Exo-M that sing in Korean and in Mandarin. Their first music video was What Is Love, and the recent one is History. I'll post the older by Exo-M and the newer by Exo-K. I don't think they still debuted, though. In Korea, an idol group has officially debuted when they perform the first time. This is another thing I don't understand in Korean music industry. A lot of people have been criticizing how the company has released a record-breaking amount of teasers, and the group hasn't made their debut yet. I don't honestly care. I haven't watched the teasers, and I'm excited about the music videos.

Exo on jaettu kahteen alaryhmään, Exo-M:än ja Exo-K:hon, jotka laulavat koreaksi ja mandariinikiinaksi. Ensimmäinen musiikkivideo oli What Is Love, ja sittemmin on julkaistu History. Ensimmäisestä linkitän tähän Exo-M:n version ja toisesta Exo-K:n version. Tietääkseni ryhmä ei ole vielä debytoinut. Koreassa idoliryhmä on virallisesti debytoinut sitten, kun se on esiintynyt ensimmäisen kerran. Tämäkin on yksi asia, jota en ymmärrä Korean musiikkiteollisuudessa. Monet ovat kritisoineet sitä, että yhtiö on julkaissut ennätyksellisen määrän teasereita, mutta debyyttiä ei kuulu. Mun mielestäni sillä ei ole mitään väliä. En ole katsonut yhtään teaseria, ja nautin musiikkivideoista.






I prefer What Is Love by Exo-M definitely. For History, I love both versions equally. I just have one tiny preferance in Mandarin version. I love the "ai de shou ai de shou" part ^^

Then there is the one that just released their music video. BTOB belongs to Cube Entertainment which is the company of one of my favorite groups, Beast. I couldn't help but think the props in this video are the same as in Beast's Fiction and Shock ^^;

What Is Love on mielestäni parempi Exo-M:n versiona, mutta History-biisistä pidän yhtä paljon molempien versioina. Kiinaversiossa on vain yksi juttu, josta pidän erityisen paljon enemmän: "ai de shou ai de shou" -kohta ^^

Sitten päästään yhtyeeseen nimeltä BTOB, joka julkaisi juuri musiikkivideon. Yhtyeen yhtiö on Cube Entertainment, jolla on myös yksi suosikkini, Beast. Videota katsellessa tuli väistämättä mieleen, että rekvisiitat ovat varmaan samat kuin Beastin videoissa Fiction ja Shock.





I love this song. The melody in the chorus is super catchy and I like the beautiful harmonizing.

I left my favorite for last. I've been waiting for these boys since I don't remember how long. Their company Pledis shared news of new boy group, and it was to be called After School Boys. I love the Pledis girl group After School, and I was super excited. The name later changed to Pledis Boys, and finally changed one more time.

Rakastan Insane-biisiä, kertosäkeen melodia on todella tarttuva, ja harmoniat ovat kauniit.

Jätin parhaan eli suosikkini viimeiseksi. Näitä poikia olen odottanut kauan. Pledis-yhtiö kertoi jo aikoja sitten, että siltä tulee uusi poikabändi nimeltä After School Boys. Tykkään Plediksen After School -tyttöbändistä, ja odotin innolla poikaversiota. Nimi muuttui muotoon Pledis Boys, ja myöhemmin nimi vaihtui vielä kerran.



NU'EST exceeded all my expectations. They are everything an idol group can be. In their debut song Face they sing about bullying, which I respect a lot. The lyrics are pretty much that we should together stand up for those who are bullied. That's a great message! The music video and the choreography follow the message well. I simply love it when they help each other up and so on. It's so heartfelt.



Oops. I accidentally posted it so big. Oh well ^^; Photos of the leader JR ♥ 

NU'EST ylitti kaikki odotukseni. Se on kaikkea, mitä idoliryhmä vain voi olla. Debyyttilaulussaan Face he laulavat kiusaamisesta, ja arvostan vakavista asioista laulamista. Laulun sanojen merkitys on, että meidän tulisi yhdessä puolustaa kiusattuja. Musiikkivideo ja koreografia jatkavat tätä hienoa viestiä hyvin. Pojat auttavat toisiaan ylös ja niin edespäin, todella ihanaa. Video tuli vahingossa noin paljon muita isommaksi, mutta no  ^^; Kuvia leader JR:stä  



So, there are five guys in Nu'est, six in B.A.P., seven in BTOB and twelve in EXO altogether. This makes 30 TALENTED GUYS. And these are just the new guys that I like. South Korea really has a never ending line of talents.

Next I'll post about a few comebacks. Then I could post about old school K-Pop.

I've also got new X-5 Dangerous album and HKT (a Vietnamese group) album, so I'll write a review and post some photos later. Bye now^^

Nu'estissä on viisi tyyppiä, B.A.P.:ssä kuusi, BTOB:ssä seitsemän ja EXO:ssa yhteensä kaksitoista. Se tekee 30 LAHJAKASTA TYYPPIÄ. Ja siinä on vasta uusimmat tyypit, joista pidän. Etelä-Koreassa on todellakin loputon määrä lahjakkuuksia.

Seuraavaksi postaan muutamasta comebackista. Comeback Korean idolibisneksessä taas tarkoittaa sitä, että yhtye promotoi uutta musiikkia. Sitten voisin kirjoittaa old school koreapopista.

Olen myös saanut X-5 Dangerous - ja HKT (vietnamilainen yhtye) -albumit, joten voisin myöhemmin kirjoittaa arvostelut ja laittaa kuvia. Siihen saakka moi^^

Ei kommentteja: